29.4.07

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

Η συγγραφή των νέων σχολικών βιβλίων αποδεικνύει με μοναδικό τρόπο την αδιαφορία των κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της Ν.Δ. για την ουσιαστική εκπαίδευση χιλιάδων μαθητών, από το Νηπιαγωγείο ως το Λύκειο. Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα αντικαταστάθηκαν ή πρόκειται να αντικατασταθούν τα παλαιότερα βιβλία, όχι γιατί είχε προηγηθεί μια ουσιαστική έρευνα που να αποδείκνυε γιατί έπρεπε να αντικατασταθούν, τι έπρεπε να αλλάξει, πώς θα πρέπει να είναι τα νέα βιβλία, αλλά γιατί το Υπουργείο Παιδείας εξασφάλισε από το Γ’ Κ.Π.Σ. κάποια χρήματα. Για να μη χαθούν αυτά τα χρήματα τα «επένδυσαν» σε σχολικά βιβλία.

Είναι επίσης η πρώτη φορά που τόσα βιβλία χρησιμοποιούνται σε όλη την Ελλάδα, χωρίς να δοκιμαστούν πειραματικά, ώστε να εντοπιστούν και να διορθωθούν τα όποια σφάλματα ή προβλήματά τους.

Ταυτόχρονα το Υπουργείο εγκαινίασε νέες μεθόδους συγγραφής των βιβλίων, χαρίζοντας στους μεγαλοεκδότες της παραπαιδείας εκατομμύρια ευρώ. Εκδοτικοί οίκοι, που μέχρι χθες θησαύριζαν από τα αμφίβολης ποιότητας βοηθήματα-λυσάρια, τώρα αναδεικνύονται σε κύριους μοχλούς της εκπαίδευσης. Στις πρώτες σελίδες του κάθε βιβλίου αναγράφεται ο εκδοτικός οίκος που ανέλαβε την έκδοσή του, στέλνοντας στην ουσία τους μαθητές στην αγορά του βοηθήματος του συγκεκριμένου κάθε φορά εκδοτικού οίκου. Όλα αυτά γίνονται ακόμη περισσότερο προκλητικά, όταν το σύνολο των νέων βιβλίων το ανέλαβαν τρεις κυρίως οίκοι, μοιράζοντας μεταξύ τους την πίτα. Άλλος οίκος έχει τα περισσότερα βιβλία του Δημοτικού, άλλος του Γυμνασίου και άλλος του Λυκείου. Το σχολικό βιβλίο, συνεπώς, δεν αποτελεί έργο μιας επιστημονικής ομάδας που έχει να προτείνει ένα συγκεκριμένο έργο, αλλά επαφίεται στους μεγαλοεκδότες οι οποίοι αναλαμβάνουν πια τη σύγκληση της κάθε συγγραφικής ομάδας και που μετά με «διάφορες» διαδικασίες αποδεικνύεται ότι πέτυχαν τη συγγραφή του καλύτερου βιβλίου!

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ελεγκτής υποτίθεται, της ποιότητας των νέων βιβλίων, αποδείχτηκε ότι ήταν απλός θεατής. Έτσι, από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας των βιβλίων εντοπίσθηκαν λάθη επί λαθών, παραβιάσεις ακόμη και του Πλαισίου που το ίδιο το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είχε καταρτίσει. Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα…

Ενδεικτικό της προχειρότητας του Υπουργείου και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι η κυκλοφορία των βιβλίων της Γλώσσας για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, στα οποία συμπεριλαμβάνονται νέες απόψεις για τη γραμματική. Κατακτώντας το Υπουργείο άλλη μια παγκόσμια πρωτιά ανευθυνότητας μοίρασε την παλαιότερη Γραμματική γιατί … δεν είχε γραφτεί εντωμεταξύ η νέα Γραμματική!

Κι ενώ σχεδόν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας στάθηκε αρνητικά στα νέα βιβλία, το Υπουργείο πραγματοποίησε έρευνα για το νέο βιβλίο των αρχαίων από το πρωτότυπο της Α’ Γυμνασίου στην οποία οι εκπαιδευτικοί που απάντησαν φαίνονται κατενθουσιασμένοι και από το νέο βιβλίο αλλά και από την αύξηση της διδασκαλίας των ωρών των αρχαίων ελληνικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο!

Η πραγματική ποιότητα των βιβλίων που κυκλοφόρησαν φέτος αποδείχτηκε από τη στάση των συναδέλφων, που στο μεγαλύτερο ποσοστό τους έπαψαν να τα χρησιμοποιούν, αντικαθιστώντας τα από τα προηγούμενα.

Το σημαντικότερο όμως μήνυμα της νέας διαδικασίας είναι η παράδοση της Παιδείας στα χέρια των εμπόρων-μεγαλοεκδοτών. Η στάση αυτή της κυβέρνησης πρέπει να καταγγελθεί στο συνέδριο της Ο.Λ.Μ.Ε. και από εκεί σ’ όλη την κοινωνία

Δεν υπάρχουν σχόλια: