29.4.07

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ Ο.Λ.Μ.Ε.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,


Το 13ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ του μεγαλύτερου κλάδου εργαζομένων της χώρας μας με 90.000 μέλη θα διεξαχθεί στην Αθήνα από 28 Ιουνίου μέχρι και την 1η Ιουλίου 2007. Εμείς θέλουμε να το παρακολουθήσετε όλοι, γιατί επιδιώκουμε να είναι ένα ανοιχτό δημοκρατικό συνέδριο μάχης, που θα συμβάλλει στην εδραίωση και την εμβάθυνση του κοινού πανεκπαιδευτικού αγώνα, που αποτελεί το κεκτημένο των μεγάλων κινητοποιήσεων της φετινής χρονιάς.

Ο αγώνας για την ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ενάντια σε κάθε μορφής ιδιωτικοποίησης και επιχειρηματικοποίησης, με αιχμές, εκτός των άλλων:

· Ανατροπή, ακύρωση, καμιά εφαρμογή των διακηρύξεων Λισαβόνας, Μπολόνιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προωθούν το σχολείο της αγοράς, την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων και τον κατακερματισμό εκπαιδευομένων και εργαζομένων.

· Κατάργηση του νέου νόμου πλαισίου για ΑΕΙ. Υπεράσπιση και διεύρυνση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης με αφετηρία την αντίληψη ότι η εκπαίδευση είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό.

· Kατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης. Έξω οι επιχειρήσεις από τα σχολεία.

· Όχι στην αντιδραστική αναθεώρηση του άρθρου 16, ενιαίο δημόσιο, δωρεάν 12χρονο βασικό σχολείο για όλους χωρίς εξεταστικά φίλτρα και ταξικούς φραγμούς., που θα παρέχει μόρφωση, καλλιέργεια και εφόδια σε όλα τα παιδιά χωρίς διαχωρισμούς, θα καταργεί την διάκριση θεωρίας και πράξης.

· Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ενιαία δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση με όλα τα εργασιακά δικαιώματα στο πτυχίο.

· Eλεύθερη πρόσβαση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση από το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο της πρότασής μας.

· Όχι στη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού που αναθέτει σε ιδιώτες και εταιρείες την ανέγερση σχολείων κι άλλων δημοσίων υποδομών και οδηγεί στην ανοιχτή εμπορευματοποίηση της λειτουργίας των δημόσιων σχολείων.

· Εναντίωση στη λεγόμενη «αποκέντρωση» και στα εκπαιδευτικά μοντέλα που προωθούν τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τους δήμους, τις περιφέρειες και τους ιδιώτες.

· 15% του κρατικού προϋπολογισμού για την εκπαίδευση, άμεσο διπλασιασμό της χρηματοδότηση τώρα.

· Κάλυψη όλων των κενών, με μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη όλου του εκπαιδευτικού έργου που είναι σήμερα αναγκαίο Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525, 2640,3475/06 κ.λ.π.

· 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές στα εργαστήρια.

· Όχι στη βαθμολογική βάση του 10 ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφενός γιατί είναι αποτέλεσμα ανταγωνιστικού διαγωνισμού και όχι διαπιστωτικής εξέτασης και είναι επομένως επιστημονικά αυθαίρετο μέτρο και αφετέρου γιατί αποκλείει από την τριτοβάθμια εκπαίδευση χιλιάδες νέους των λαϊκών κοινωνικών στρωμάτων και τους εξωθεί στα ιδιωτικά δίκτυα κατάρτισης (IEK, KEK, κολέγια κ.λπ.).

· Oικονομική στήριξη λαϊκών οικογενειών και ταυτόχρονη καθιέρωση ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας, που θα απευθύνονται στις ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες, στις υποβαθμισμένες και ακριτικές περιοχές, στα παιδιά των μεταναστών, ώστε κανένα παιδί κάτω από τα 18 να μην βρίσκεται εκτός εκπαιδευτικού συστήματος στο σπίτι, στο δρόμο ή στην εργασία. Παράλληλα αντισταθμιστική αγωγή που μειώνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες, οι οποίες αποτελούν τελικά αντανάκλαση των κοινωνικών ανισοτήτων.

· Δωρεάν επαγγελματική τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση μετά το ενιαίο βασικό σχολείο ενταγμένη στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και καμιά κατάργηση σχολικής μονάδας στην TEE.

· Διασφάλιση της μόνιμης εργασιακής σχέσης για όλους τους εκπαιδευτικούς της TEE.

· Ίδρυση δημόσιου δωρεάν μεταλυκειακού έτους ειδίκευσης με παράλληλη κατάργηση των IEK-KEK και λοιπών δομών κατάρτισης που προωθούν την κατακερματισμένη γνώση και την απασχολησιμότητα.

· Aνεξάρτητα από δομές και συστήματα μετάβασης όλοι οι μαθητές πρέπει να έχουν το δικαίωμα και τη δυνατότητα «οριζόντιας κινητικότητας», καθώς και της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κάτι που καθιστά απαγορευτικό ο νέος νόμος για την TEE.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ με αιχμές, εκτός των άλλων:

· Την κατάργηση του ν. 2986, την κατάργηση του Καθηκοντολογίου και του ΔΥΚ, την απόρριψη των σχεδίων για εφαρμογή της αξιολόγησης-χειραγώγησης με προπομπό την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

· Όχι στις νέες αξιολογικές διαδικασίες των μαθητών -δεν τις υλοποιούμε (ατομικός φάκελος μαθητή, ένταση των εξετάσεων, εναντίωση στις εξετάσεις στην Ε΄ και ΣΤ΄Δημοτικού.

· Την οργάνωση της συλλογικής αντίστασης στην πράξη για να μην περάσει η αξιολόγηση. Κανείς αξιολογητής να μην περάσει τις πύλες των σχολείων. Την ενίσχυση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων με αποφασιστικό ρόλο σε ότι αφορά την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία στα σχολεία.

ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΆΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ με αιχμές, εκτός των άλλων:

· Όχι στην επέλαση των χορηγών στα σχολεία.

· Όχι στο ευέλικτο σχολείο της αγοράς, διαμόρφωση νέων αναλυτικών προγραμμάτων με νέα διάρθρωση σε όλο το 12χρονο σχολείο.

· Σύγχρονα ενιαία αναλυτικά προγράμματα περίγραμμα ύλης της ολόπλευρης γνώσης, της κριτικής σκέψης και της απελευθερωτικής προοπτικής, που θα αρνούνται των κατακερματισμό της γνώσης, την λογική της κατάρτισης, την αποθέωση της πληροφορίας και το αντιδραστικό ιδεολογικό περιεχόμενο, με το καθηγητή/τρια ελεύθερο παραγωγό γνώσης. Αναδιάταξη της ύλης με βάση τη λογική του ενιαίου 12χρονου σχολείου, όχι στην εντατικοποίηση και την τυποποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συγγραφή νέων βιβλίων που να ανταποκρίνεται στα παραπάνω, με καθοριστικό το ρόλο των εκπαιδευτικών. Ο τρόπος συγγραφής και εισαγωγής και το περιεχόμενο των νέων βιβλίων εντείνουν την εντατικοποίηση, τον κατακερματισμό, την απόρριψη την ταξικότητα και την αναπαραγωγή της κυρίαρχης αντιδραστικής ιδεολογίας. Άμεση απόσυρση όποιων βιβλίων είναι εμπόδιο στην εκπαιδευτική διαδικασία και εντείνουν την απόρριψη των μαθητών). Διδακτικές πρακτικές με την ελεύθερη διαμόρφωσή τους και επιλογή του εκπαιδευτικού και προϋποθέσεις (π.χ. αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση) για όλους.


ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ. ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΜΙΣΘΟ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΖΩΗ.

Αμφισβητούμε και αντιπαλεύουμε το σύμφωνο σταθερότητας, τα όρια της ΟΝΕ και της ΕΕ – παλεύουμε για την ανατροπή της εισοδηματικής πολιτικής λιτότητας.

ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ με αιχμές, εκτός των άλλων:

· Ανατροπή των προγραμμάτων σύγκλισης και δημοσιονομικής προσαρμογής με τους δείκτες του Μάαστριχτ και της ΟΝΕ –Ε.Ε. 1400 ευρώ καθαρά στον πρωτοδιόριστο, ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό, ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη, ενάντια στη σύνδεση μισθού–απόδοσης και τις περικοπές του κινήτρου απόδοσης. Aφορολόγητο όριο ίσο με τις ετήσιες αποδοχές του πρωτοδιόριστου Tιμαριθμοποίηση φορολογικής κλίμακας. Kλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας , για όλη την εκπαίδευση και εφ’ όλης της ύλης χωρίς τη διαμεσολάβηση της ΑΔΕΔΥ.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ με αιχμές, εκτός των άλλων:

· Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων Σιούφα - Ρέππα, κ.λ.π Δημόσια καθολική ασφάλιση, με χρηματοδότηση μόνο από το κράτος και τους εργοδότες. Κατάργηση ιδιωτικής ασφάλισης.

· Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς ή στα 55 ίση με τον τελευταίο μισθό με ενσωμάτωση των επιδομάτων.

· Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν κοινωνική ασφάλιση και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.

· Ανατροπή των σχεδίων για ιδιωτικοποίηση μερών της κοινωνικής ασφάλισης, όχι στο κεφαλαιοποιητικό ασφαλιστικό σύστημα. Ούτε ένα ευρώ από τα αποθεματικά των ταμείων στο χρηματιστήριο. Τα αποθεματικά να αξιοποιούνται με σταθερές και σίγουρες αποδόσεις χωρίς κανένα ρίσκο και μεσάζοντες (προθεσμιακές καταθέσεις, αγορά σταθερών ομολόγων δημοσίου). Απαγόρευση της διοχέτευσης των αποθεματικών στο Χρηματιστήριο και ευρύτερα στις χρηματιστηριακές αγορές και άλλων σύνθετων χρηματιστηριακών προϊόντων. Αξιοποίηση των αποθεματικών και της ακίνητης περιουσίας των ταμείων με κοινωνικά και όχι ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. (π.χ. για στέγη, δάνεια, παιδικούς σταθμούς κ.λ.π).

· Να δοθούν πίσω όλα τα κλεμμένα. Εγγύηση του κράτους για τα αποθεματικά των ταμείων. Τα ταμεία στα χέρια των εργαζομένων, με δικαίωμα βέτο σε κάθε επιχειρηματική και αγοραία λογική διαχείρισης. Κανείς ανασφάλιστος και μερικά απασχολούμενος.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ως αποκλειστικό εργασιακό πλαίσιο στην εκπαίδευση, αγώνας ενάντια στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, υπεράσπιση και διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Απαιτούμε

· την κατάργηση της ωρομισθίας και το θεσμό του αναπληρωτή για οργανικές ή λειτουργικές θέσεις εργασίας, την αντικατάστασή τους με μόνιμες θέσεις εργασίας, τη δημιουργία οργανικών θέσεων για κάθε εκπαιδευτικό έργο στο σχολείο.

· Το διορισμό όλων των αναπληρωτών πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα και 12μηνη σύμβαση εργασίας στους αναπληρωτές.

· Την κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και κάθε ελαστικού συστήματος πρόσληψης. Θέσπιση Διάφανο και δίκαιο σύστημα πρόσληψης με κριτήριa το χρόνο λήψης πτυχίου και την προϋπηρεσία.

· Τη διατύπωση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων που θα καλύπτει και θα προστατεύει τους συναδέλφους από τις καταστρατηγήσεις και τις αυθαιρεσίες.

· Eπιμόρφωση των καθηγητών στα πλαίσια των AEI με δημοκρατική οργάνωση και ενεργό συμμετοχή των επιμορφούμενων. Eτήσια εισαγωγική επιμόρφωση μετά το διορισμό, με πλήρεις αποδοχές. Eτήσια περιοδική με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα για όλους τους εκπαιδευτικούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: