Μια περίεργη διαδικασία εμπνεύστηκαν οι κρατούντες για την επιλογή υποδιευθυντών. Κατάργησαν την παλιά ψηφοφορία του συλλόγου και την αντικατέστησαν με μια δικαιολογημένη κατάταξη των υποψηφίων. Μάλιστα, ερμηνεύοντας το νόμο οι κατά τόπους διευθύνσεις, χωρίς να στείλουν στα σχολεία καμιά διευκρινιστική διαταγή, καμιά εγκύκλιο που να αποδεικνύει ότι όντως ερμήνευσαν το νόμο, με προφορικές λοιπόν ερμηνείες-εντολές επιβάλλουν στους συλλόγους μια διαδικασία χωρίς προηγούμενο.
Έτσι, πολλοί διευθυντές μοιράζουν χαρτάκια στο σύλλογο, στα οποία καλείται ο κάθε συνάδελφος να γράψει την άποψή του για τον κάθε υποψήφιο. Μάλιστα, σε ορισμένα σχολεία στο χαρτάκι αυτό ο κάθε συνάδελφος έπρεπε να γράψει και το ονοματεπώνυμό του.
Καταργείται με τον τρόπο αυτό κάθε συνηθισμένη δημοκρατική διαδικασία και εισάγεται μια νέα. Από πότε πρέπει να προτείνουμε κάποιον ως κατάλληλο σε μια θέση και πρέπει να εξηγούμε και τους λόγους που τον προτιμούμε από κάποιον άλλον;
Μήπως στις εκλογές ψηφίζουμε και γράφουμε κάτω από το ψηφοδέλτιο γιατί προτιμήσαμε το τάδε κόμμα ή γιατί προτιμήσαμε τον δείνα υποψήφιο;
Γιατί καταργήθηκε η ψηφοφορία του συλλόγου;
Δεν είναι πια κατάλληλη η ψηφοφορία, στη χώρα που γεννήθηκε η δημοκρατία, και χρειαζόμαστε έναν άλλο τρόπο;
Ή μήπως η ψηφοφορία, μυστική ή φανερή, δε βολεύει κάποιους;
Αν το σκεφτούμε λίγο διαφορετικά, θα δούμε ότι η όποια αρχή είναι αναγκασμένη να αποδεχτεί το αποτέλεσμά της ψηφοφορίας είτε της αρέσει είτε όχι. Εδώ ακριβώς παίζεται και το παιχνίδι. Με το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας δεν μπορεί κανείς να παραβιάσει την άποψη του συλλόγου. Άρα, αν ο σύλλογος ψηφίσει τον α' υποψήφιο, τότε το ΠΥΣΔΕ πρέπει να ορίσει τον α' ως υποδιευθυντή και όχι τον β'. Αυτοί όμως θέλουν να ορίσουν τον β'. Γι' αυτό, κατάργησαν την ψηφοφορία και την αντικατέστησαν με την κατάταξη. Εξάλλου, αυτός ο τόπος έχει γνωρίσει ψηφοφορίες που έβγαζαν ως πρώτο το α' κόμμα και ξαφνικά γινόταν κυβέρνηση το β' κόμμα. Δεν έχουμε ξεχάσει.
Ας επανέλθουμε στα περίφημα χαρτάκια. Ποιος θα τα μελετήσει και ποιος θα συγκεκριμενοποιήσει την άποψη που εκφράζεται; Πού θα μείνουν αυτά τα χαρτάκια; Τι νόημα έχει να μην είναι παρόντες οι υποψήφιοι, όταν θα παραμείνουν στα συρτάρια του σχολείου (;), στα γραφεία της διεύθυνσης (;) ή οπουδήποτε αλλού;
Προτείνουμε στους συναδέλφους να μη δεχτούν αυτή τη διαδικασία. Να απαιτήσουν να καταγραφεί η άποψη του συλλόγου ως ομόφωνη ή ως πλειοψηφική και να καταγραφεί απλώς στο πρακτικό. Αν κάποιοι συνάδελφοι εκφράζουν διαφορετική άποψη και θέλουν να καταγραφεί στο πρακτικό, τότε να καταγραφεί η διαφορετική θέση· διαφορετικά αρκεί η ομόφωνη ή πλειοψηφική άποψη του συλλόγου.
Σε κανένα σύλλογο να μην περάσει η λογική της καταγραφής και, γιατί όχι, του φακελώματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου