6.12.07

Για τη δράση μας στην ΕΛΜΕ

Το αποτέλεσμα της Ενωτικής Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας στις εκλογές του Δεκέμβρη του 2006 (αύξηση 51% και 115 ψήφοι) και η κατάκτηση μιας έδρας στο Δ.Σ. θεωρήθηκε από πολλούς συναδέλφους η ευχάριστη έκπληξη που τάραξε, έστω και λίγο, τα λιμνάζοντα ύδατα του συνδικαλιστικού κινήματος. Πέρα από την αναγκαιότητα να ευχαριστήσουμε πάλι θερμά όσους και όσες μας εμπιστεύθηκαν, θεωρούμε ότι η εξέλιξη αυτή έδειξε ότι υπάρχουν οι δυνατότητες να αλλάξουμε το τοπίο στα συνδικαλιστικά πράγματα, που χαρακτηρίζεται από ανυποληψία, αδράνεια, γραφειοκρατικοποίηση και έντονη παραταξικοποίηση.

Η ενωτική μας πρόταση προς τους συναδέλφους που αγωνιούν και αγωνίζονται, οι προτάσεις μας για την αναζωογόνηση της ΕΛΜΕ, η σταθερή ανιδιοτελής προσφορά στην κοινή μας υπόθεση επιβραβεύτηκαν από ένα σημαντικό τμήμα των συναδέλφων, περίπου 15%.

Από την πρώτη στιγμή στο Δ.Σ. προσπαθήσαμε να γίνουν πράξη όλα όσα προτείναμε στην προεκλογική περίοδο.

- Στη φάση της συγκρότησης του προεδρείου καταθέσαμε τη λογική της ανανέωσης, της συλλογικής ευθύνης για τη λειτουργία του Δ.Σ. και της κοινής έκφρασης των αγωνιστικών δυνάμεων του κλάδου. Δυστυχώς επικράτησε η υπάρχουσα αντίληψη των συμφωνιών των παρατάξεων για το μοίρασμα των προεδρείων και η λεγόμενη «αναλογική εκπροσώπηση» έστω και «ανύπαρκτων» προσώπων και παρατάξεων. Παρότι αποκλείστηκε η εκλογή μας στο προεδρείο από «δεξιά και αριστερά», η συμμετοχή μας στις αποφάσεις και την δράση του Δ.Σ. εξελίχθηκε αντιστρόφως ανάλογη της μονοπρόσωπης παρουσίας μας.

Καταθέσαμε μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη λειτουργία και πρόγραμμα δράσης που ανάμεσα στα άλλα περιελάμβανε:

- Λειτουργία ιστοσελίδας. Αξιοποίηση του διαδικτύου για την οριζόντια επικοινωνία σχολείων για τα συνδικαλιστικά κ.α. θέματα και έκδοση εφημερίδας ή περιοδικού. Φάνηκαν δύσκολα για το δ.σ., εμείς πάντως στήσαμε αυτό το blog (έστω με πολλές αδυναμίες ακόμα)

- Συγκρότηση πολιτιστικής ομάδας με κατεύθυνση την οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων (π.χ. το θέατρο Μαρξ στο Σόχο), συνεστίαση, εκδρομές κ.λ.π. Δημιουργία λέσχης καθηγητών. Ίδρυση εκπαιδευτικής βιβλιοθήκης. Δεν υπήρξαν αντιρρήσεις αλλά μάλλον φάνηκαν …ουτοπικά !

- Ανάδειξη της δραστηριότητας των σχολείων ( π.χ. πειραματικό) και των συναδέλφων των σχολείων, ενθάρρυνση της παρέμβασής τους με σκέψεις, προτάσεις (π.χ. το ενδιαφέρον κείμενο των φιλολόγων του 1ου Γυμνασίου Συκεών για τα νέα βιβλία).

- Συντονισμό με τους άλλους φορείς της εκπαίδευσης (δάσκαλοι, πανεπιστημιακοί, μαθητές, γονείς κ.λ.π.). Στα πλαίσια αυτά με πρότασή μας έγινε κοινή εκδήλωση για το άρθρο 16 στο Δημαρχείο Νεάπολης. Συμμετείχαμε με εισήγηση σε ανάλογη εκδήλωση στο δημαρχείο Συκεών. Αναδείξαμε με ανακοινώσεις το ζήτημα της συνταγματικής αναθεώρησης και συμμετείχαμε ενεργά σε όλες τις πανεκπαιδευτικές διαδηλώσεις. Συμβάλλαμε με ανακοινώσεις, επισκέψεις στα σχολεία, στην προσπάθεια συμπόρευσης του κλάδου με το φοιτητικό κίνημα. Προτείναμε την υλική και ηθική αλληλεγγύη στους συναδέλφους φοιτητές που έγινε αποδεκτό.

- Τακτική ανά 15/θήμερο λειτουργία του Δ.Σ., με συγκεκριμένη ημερήσια διάταξη, αποφάσεις και καταμερισμό δουλειάς αντί της «από καιρού εις καιρό» συνάξεις του Δ.Σ. όπου κυριαρχούσε η …ενημέρωση , η αναβλητικότητα, η προχειρότητα, η έλλειψη ουσιαστικής συζήτησης.

- Συγκεντρώσεις συνδέσμων κάθε σχολείου, επισκέψεις του Δ.Σ. στα σχολεία, συζητήσεις πριν τη Γ.Σ. σε κάθε σχολείο με στόχο την ανάδειξη του συλλόγου διδασκόντων κάθε σχολείου σε πρωτογενή συνδικαλιστικό θεσμό που με τη σειρά του θα συμβάλλει στην μαζικοποίηση των Γ.Σ. Επανεξέταση της γεωγραφικής κατανομής των ΕΛΜΕ ώστε να περιλαμβάνουν όλα τα σχολεία μιας περιοχής. Όχι στον γιγαντισμό των ΕΛΜΕ. Στην Γ΄ΕΛΜΕ αντιστοιχούν πάνω από 60 σχολεία με 1200 περίπου συναδέλφους!

Αξιοποίηση της συνδικαλιστικής άδειας για ουσιαστική συζήτηση στις Γενικές Συνελεύσεις. Εκλογές άλλη μέρα

- Έκδοση οδηγού για τα δικαιώματα του καθηγητή (π.χ. άδειες, συντάξεις, αναθέσεις, υγειονομική περίθαλψη). Αποδελτίωση τύπου για εκπαιδευτικά Θέματα.-

- Ειδική ομάδα για τους ωρομίσθιους, αναπληρωτές και ένταξη όλων των ωρομισθίων (και της Π.Δ.Σ.) στην ΕΛΜΕ. Ύστερα από έντονες πιέσεις μας και την απαίτηση πολλών συναδέλφων ωρομισθίων έγινε κατ’ αρχήν αποδεκτό να εγγραφούν στην ΕΛΜΕ οι ωρομίσθιοι της ΠΔΣ, κάτι που ΟΛΕΣ οι παρατάξεις είχαν αρνηθεί σε προηγούμενη συνέλευση! Επιτροπή για την ΤΕΕ.

- Προτείναμε την καταγραφή των προβλημάτων σχολικής στέγης με επισκέψεις στους Δημάρχους. Να αναπτύξει η ΕΛΜΕ ένα κίνημα διεκδίκησης για το στεγαστικό ώστε να εξασφαλιστεί επιτέλους η πρωινή και άνετη λειτουργία όλων των σχολείων ( 1ο Πολίχνης ,2ο Συκεών, 7ο, 4ο ,32ο ,Μετεώρων, ΤΕΕ κ.α.).Προσπαθήσαμε να αναδείξουμε το έντονο πρόβλημα του 2ου Γυμν. Συκεών που το νέο του διδακτήριο έχει …πολύ λιγότερες αίθουσες από το παλιό!

- Συνεχή ενασχόληση της ΕΛΜΕ με τα εκπαιδευτικά ύστερα και από την ελπιδοφόρα σε περιεχόμενο και συμμετοχή εκδήλωση για τα νέα φιλολογικά βιβλία. Δεύτερη ημερίδα για τα υπόλοιπα βιβλία πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία μέσα στον Ιούνη.

- Αναδείξαμε έντονα και έγκαιρα το ζήτημα της ληστείας των ταμείων με ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας, απόφαση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, παρέμβαση στο Γ.Σ. της ΕΔΟΘ για την προβολή του ζητήματος στην απεργία της ΑΔΕΔΥ 22/3 κάτι που έγινε δεκτό αλλά δεν υλοποιήθηκε!

- Όταν το φθινόπωρο «άνοιξε» το ζήτημα της νέας συντηρητικής αναμόρφωσης( βλ. κατακρεούργησης) του ασφαλιστικού προτείναμε έγκαιρα την πλατιά ενημέρωση των συναδέλφων με ανακοινώσεις, αφίσα, σύγκληση Γ.Σ., άμεσο συντονισμό με τα άλλα συνδικάτα κόντρα στην αδράνεια της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας της πόλης ΕΔΟΘ – ΕΚΘ.

- Στην συνέλευση της 10ης Μάη προτείναμε να εξελιχθεί σ’ ένα forum συζήτησης προτάσεων και λήψης αποφάσεων προς το 13ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ και εκλογή αντιπροσώπων του κλάδου και όχι των παρατάξεων. Κατά την διάρκεια του συνεδρίου που είχε εμφανές το στοιχείο της παραταξιακής αντιπαράθεσης, συμβάλλαμε στην διαμόρφωση της τελικής απόφασης, αναδείξαμε με άλλους αντιπροσώπους το σκάνδαλο του ΤΕΑΔΥ και επιλέξαμε να ψηφίσουμε το ανεξάρτητο αριστερό σχήμα των Παρεμβάσεων που εκπροσωπήθηκε με μία έδρα στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.

-Όταν αποκαλύφθηκε το πρωτοφανές σκάνδαλο των εξετάσεων τονίσαμε την λογική κατάργησης του θεσμού στην κατεύθυνση της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που τείνει να αποκτά ευρύτερη αποδοχή.

- Προτείναμε καμπάνια αλληλεγγύης για τα σχολεία των καμένων περιοχών και επίσκεψη της ΕΛΜΕ στην περιοχή. (Προσπεράστηκε και αυτή χωρίς απάντηση).

-Τον Οκτώβρη στα πλαίσια της αντίληψης μας για εναλλαγή των μελών του Δ.Σ. τον συν. Λαθήρα Γ. αντικατέστησε ο συν. Παπαδημητρίου Ευθύμης.

…πολύ λίγα λόγια για τις … «στέρεες παρατάξεις»

- Εκτός από την Αγ. Συνεργασία που είχε και τη σημαντικότερη συμμετοχή λόγω προέδρου στη λειτουργία του Δ.Σ. (με έναν όμως συγκεντρωτικό και διαχειριστικό τρόπο, ) η συμβολή των υπολοίπων παρατάξεων ήταν παρακολουθητική και ….. «διακριτική».

Μόνο η μαζική και αποφασιστική «εισβολή» των συναδέλφων της βάσης στο προσκήνιο (στις Γ.Σ., στις εκδηλώσεις, στις επιτροπές, στους συλλόγους, στις διαδηλώσεις ) με τη σκέψη και τη δράση τους θα άρει το φαινομενικό αδιέξοδο. Αν η λογική της ανάθεσης και της εκπροσώπησης αντικατασταθεί με την ενεργό συμμετοχή, αν ηττηθούν οι αντιλήψεις της απολίτικης στείρας παραταξικοποίησης, της ηττοπάθειας και του συμβιβασμού, του κυβερνητικού και κομματικού συνδικαλισμού, του παραγοντισμού

Μήπως είναι πλέον απαραίτητα για να αντισταθούμε και να ανατρέψουμε τον κοινωνικό μεσαίωνα και όχι τόσο δύσκολα;

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών για μια Οριζόντια - Αντιπροσωπευτική Συνδικαλιστική Δράση

http://www.protovoulia.net/

protovoulia.net@gmail.com


"ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ"
5η ΣΥΓΚΛΗΣΗ

http://www.protovoulia.net/5sygklisi.htm

Η ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΑ ΤΗΣ 5ης ΣΥΓΚΛΗΣΗΣ

Αυτό το Σχολείο είναι δικό μας κι αυτή η ουτοπία είναι εφικτή...



Καθημερινά διεκδικούμε

· τον υπερβατικό αντίλογο στα τυφλά και κούφια «εκσυγχρονιστικά»-εξωκοινωνικά αξιολογικά προτάγματα της αγοραίας ιδιωτείας

· κοινωνικά αξιολογημένες, διαρκείς αυξήσεις των δαπανών για την Παιδεία με σαφείς και πραγματικούς αποδέκτες

· τη δικαίωση των ηθικών-ανθρωπιστικών στόχων της Παιδείας

Καθημερινά κατοχυρώνουμε

· οριζόντια - αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική αναδιάταξη

· αναβαθμισμένους παιδαγωγικούς-συνδικαλιστικούς συλλόγους

· ευέλικτες ΕΛΜΕ με άμεση (και ηλεκτρονική) επαφή των μελών τους

Καθημερινά αντιπαλεύουμε

· το διχοτομικό-καταναλωτικό μοντέλο της «Παιδείας ΚΑΙ του [επιπρόσθετου-προσχηματικού] Πολιτισμού»

· το φρονηματισμό πάνω στην πανάκεια «αισθητική απόλαυση» της καταναλωτικής εκ-παίδευσης

· τον προελαύνοντα οικονομικό-κοινωνικό αποκλεισμό των λειτουργών της Παιδείας και των κοινωνικών τους εταίρων

· τον εργασιακό «μεσαίωνα», την ελαστικοποίηση και πολυδιάσπαση των εργασιακών σχέσεων και ασφαλιστικών δικαιωμάτων

· το σκληρό νόμισμα της χρηματαγοράς που επιζητεί να εξαργυρώσει το Ψωμί του Δασκάλου
με την εκχώρηση της Παιδείας και της Ελευθερίας του

Καθημερινά αναβαθμίζουμε

· το κοινωνικό συνταγματικό δικαίωμα-υποχρέωση στην Δημόσια Παιδεία

Καθημερινά δημιουργούμε

· την παιδαγωγική ελευθερία και ανάπτυξη της κριτικής-βιωματικής γνώσης και μόρφωσης



Καλούμε

· τους συναδέλφους να συγκροτήσουν ψηφοδέλτια στο όνομα της Πρωτοβουλίας Εκπαιδευτικών για μια Οριζόντια Αντιπροσωπευτική Συνδικαλιστική Δράση με άξονα τη διακήρυξη της 5ης Σύγκλησης

· τους συναδέλφους όλων των βαθμίδων της παιδείας σε συστράτευση, έξω από τα στεγανά των κλαδικών διεκδικήσεων που δεν μπορούν να χωρίσουν όσους το αγαθό της παιδείας ενώνει.

· Τους συναδέλφους αλλά και τα μέλη της κοινωνίας να υπογράψουν την 5η Σύγκληση και να μετατρέψουν σε πράξη τις διακηρύξεις της

ώστε να πάψει να κονταίνει κάθε μέρα μέσα μας η κραυγή «Ζήτω η ελευθερία»

http://www.protovoulia.net/
protovoulia.net@gmail.com

Ανώνυμος είπε...

“τις αγοράζειν βούλεται”

του Κόσμου αποφόρι δε θα πάρω
(εντάξει, θ' αγοράσω κι απ' αυτό...http://www.protovoulia.net/5sygklisi.htm)



Με τα φτερά του Έρωτα
καταμεσί στην Αγορά
“τις αγοράζειν βούλεται”
-πολίτες άλλοτε- πελάτες τώρα συναντώ
ήσυχα να ψωνίζονται
-ψωνίζοντας ακόμα πιό πολλά-
και πριν καλά να το σκεφτώ
τα μέσα έξω μου αναποδογυρίζονται

Κακιώνω μονομιάς
και στρίβοντας
αποχωρώ σιωπηλός
τη μαύρη νοσταλγία μου
ανταμώνω...
...σπαράζοντας κρυφά
προσωπικά παραδρομώ
σοκάκια αμέτρητα γυρνώ
μέσα στη μούγγα με λυγμούς
ματώνω...


Σαν πώς πολιτικά,
μονάχος να χριστώ
σε πόλη δίχως Πόλη
Ρωτώ μαζί τους, ψάχνοντας
σπρώχνω μακριά το βλέμμα
κι απορώ
“Μα που 'ναι όλοι;”

Το βάρος μου τ’ ασήκωτο,
βαρύ μουρμουρητό…
κόβω τη λάσπη στα ζερβά
-ζυγίζοντας τα λάθη μου
τα πάθη που μοιράζει η εποχή -
βουτώ στο γκιόλι…

….κι αριστερά,
στο μέρος της καρδιάς,
μια ουτοπία ανάστατη
αρχίζει και με πιάνει
θαρρείς η νιότη
-απ’ το ψυγείο γνέφοντας-
με δόλωμα μπαγιάτικο τυρί
-ψάχνοντας πάλι απ’ την αρχή
πώς και γιατί “τα πάντα ρεί” -
θέλει σαν πόλης, ποντικό,
με σχέδιο μυστικό
να με ξεκάνει...



...ρέστα φτηνά
κι αντεστραμμένη η γραμμή
κουφάρι άταφου αστικού λεωφορείου
ποιόν να ρωτήσεις τ’ άσπρο, για λευκό να σου το πεί
και να μη λιώσει χρώματα, σε γκρίζο χρηματί, πιεστηρίου

Τα μάρς, σε βάλς, γλυκά μεταμορφώνονται…
ορίστε, να και τ’ άρματα που λάγνα ξεγλιστρούν
κουτσά στραβά σ’ ωραίες άδειες λέξεις

Άκου του πόνου τις κραυγές
τ’ ακύρηχτου πολέμου, τις μαύρες ιαχές
απόλαυσε το θόρυβο που σκέπασε το νόημα της λέξης

Πες τους εντάξει, θ' αγοράσω κι απ' αυτό
κι ύστερα κύτταξε να δείς πώς θα ξεμπλέξεις...

... εγώ θα κάτσω παραπέρα, μοναχός
να μη με πιάνει του πολέμου ο αχός
στου πάρκινγκ τη σκοπιά
να κάνω το φαντάρο

Συνάδελφοι,
ευχαριστώ ειλικρινά
του Κόσμου αποφόρι
δε θα πάρω

αποφόρια = ρούχα, δεύτερο χέρι
σοκάκια = δρομάκια, πάροδοι
γκιόλι= έλος, λίμνη

http://www.protovoulia.net/5sygklisi.htm
**********************************
http://users.sch.gr/veccio/
12.12.07