23.2.13

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ Γ.Σ. 21-2-2013



ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Γ ΄ΕΛΜΕ-Θ

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ Γ.Σ. 21-2-2013

Σχέδιο απόφασης

Η  Γ.Σ. της  Γ ΄ΕΛΜΕ-Θ  που συγκλήθηκε στις 21  Φλεβάρη συζήτησε  τις δυσκολίες και δυνατότητες της απάντησης του κλάδου στον καταιγισμό μέτρων ενάντια  στην παιδεία και τους εκπαιδευτικούς αλλά και σε όλο το λαό..
Εκτίμησε πως αυτή την κρίσιμη περίοδο είναι ανάγκη  οι εκπαιδευτικοί να αποφασίσουμε ένα συντονισμένο ,ανυποχώρητο αγώνα διαρκείας για την ανατροπή της πολιτικής και της συγκυβέρνησης – Ε.Ε. – ΔΝΤ.

Για να υπάρχει μέλλον για μας και τα παιδιά μας:

Δηλώνουμε τη θέλησή μας να σταθούμε όρθιοι, απέναντι σ’ αυτή την πολιτική και να την ανατρέψουμε !  
Να υπερασπίσουμε τα δικαιώματά μας μαζί με όλους τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τη νεολαία!
Να υπερασπίσουμε τη ζωή και τη μόρφωση των παιδιών μας! 
Να βγούμε από την κατάθλιψη, την αναμονή, την ανάθεση. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας.
Αντί να γλείφουμε τις πληγές μας και να μετράμε τα δικαιώματα που κατακρεουργούνται μέρα με την ημέρα και να λέμε «τι θα μας κάνουν;» να συζητάμε το «τι θα τους κάνουμε;». Ας πάρουμε ο καθένας μας το μερίδιο της ευθύνης που μας αναλογεί κι ας κινήσουμε. Είμαστε εργαζόμενοι κι εκπαιδευτικοί. Ας γράψουμε μια αράδα από την ιστορία που διδάσκουμε στα παιδιά μας!
Δεν υπάρχει άλλος δρόμος: ή θα συγκρουστούμε με το... «έδαφος» ή μ’ αυτούς!

Με βάση τον προβληματισμό που αναπτύχθηκε, αποφασίζουμε τα παρακάτω :

            Α Η εισήγηση της ΟΛΜΕ, όσον αφορά στο πλαίσιο, είναι σαφώς υποβαθμισμένη, γιατί:
-δεν αναδεικνύει  τις ευθύνες της σημερινής κυβέρνησης και της ΕΕ για τα δεινά του τόπου και των εργαζομένων,
-προτείνει ένα κατεβατό γενικών αιτημάτων,  χωρίς συγκεκριμενοποίησή  και  ιεράρχησή, με απουσία βασικών αιτημάτων (π.χ. για μισθό, για σύνταξη, για συμβάσεις, κ.α.),
-δε δίνει την ανάλογη διάσταση και το βάθος της κυβερνητικής επίθεσης και έτσι αποφεύγει οποιαδήποτε αναφορά στον επελαύνοντα κυβερνητικό αυταρχισμό και καταστολή, στις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου ως κύριας μορφής διακυβέρνησης του τόπου,
 -δεν αναδεικνύει ―ενάντια στην πολιτική της υποτέλειας, στο μνημόνιο και στην τρόικα― το δρόμο της αναγκαίας εναντίωσης και ρήξης με την Ε.Ε. και την ΟΝΕ, της μη αναγνώρισης του χρέους, της διαγραφής του και της άρνησης πληρωμής του.
Τέλος, η ΟΛΜΕ είναι ασυνεπής ακόμη και σε αυτά που διακήρυσσε μέχρι πέρσι, με κυβερνήσεις Παπανδρέου και Παπαδήμου, όταν μαζί με το αίτημα της ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης και έθετε κι αυτό της   ανατροπής και της ίδιας της κυβέρνησης και κάθε άλλης, που θα εφαρμόσει την ίδια πολιτική.
 Σχετικά με το πρόγραμμα δράσης  : προτείνει ένα πενθήμερο πρόγραμμα δράσης που περιέχει και τη 48ωρη απεργία και  καθορισμό νέων συνελεύσεων για την κλιμάκωση. Αυτό  από μόνο του είναι  ανεπαρκές να συγκινήσει και να κινητοποιήσει τον κλάδο, γιατί:
-η ΟΛΜΕ αγωνιστικά απούσα  όλο το προηγούμενο διάστημα άφησε τον κλάδο ακάλυπτο στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης,
-είναι μόνιμα στοιχισμένη πίσω από ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ και αναπαράγει την ίδια λογική των 24ωρων απεργιών και ενός  «κινήματος διαμαρτυρίας»,
-αρνούμενη να προκηρύξει συνελεύσεις τέσσερις μήνες τώρα, δεν έχει συμβάλλει καθόλου στην προετοιμασία  του κλάδου για την έναρξη ενός  νικηφόρου και αποτελεσματικού αγώνα,
 -οι αποφάσεις της για οποιαδήποτε κλιμάκωση πάντοτε  μένουν στα χαρτιά, χωρίς ποτέ να προτείνει και να οργανώσει την κλιμάκωση,
-δεν έχει προτείνει ούτε μια κινητοποίηση όλο το προηγούμενο διάστημα, ενώ η κυβέρνηση περνούσε σωρηδόν αντεργατικές ρυθμίσεις, κατάργηση του αμετάθετου, ενοποίηση περιοχών μετάθεσης, ενεργοποίηση πειθαρχικών-αργιών, σχολεία με κενά,
-παραποίησε την εκφρασμένη θέση του κλάδου και τις αποφάσεις του για συνολική απόρριψη της  αξιολόγησης και πήρε μέρος στην παρωδία διάλογο-συνάντηση με το υπουργείο και εξέφρασε την αντίθεση της μόνο  ως προς τη σύνδεση της αξιολόγησης με το μισθό.
Αυτή η ηγεσία της ΟΛΜΕ δεν μπορεί να αναλάβει την οργάνωση και την ευθύνη ενός αποφασιστικού αγώνα. Ήρθε η ώρα της βάσης του κλάδου, η οποία χωρίς αναμονή καλείται με την ουσιαστική συμμετοχή της να πάρει θέση μάχης.
δεν περιμένουμε άλλο!
Δε συναρτάμε το σχεδιασμό μας αυτό από το πότε κι αν θα αποφασίσουν κάτι οι ομοσπονδίες. Οι ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ, αλλά και οι ΟΛΜΕ, ΔΟΕ έδειξαν το προηγούμενο διάστημα ότι συμβιβάζονται με την πολιτική συγκυβέρνησης, ΕΕ, ΔΝΤ, δεν συντονίζουν και δεν οργανώνουν αγώνες με στόχο την ανατροπή αυτής της πολιτικής και αυτών που την επιβάλουν. Δεν θέλουμε άλλους αγώνες διαμαρτυρίας.
Τέρμα στην αναμονή. Ο καθένας ας πάρει τις ευθύνες του μπροστά στους εκπαιδευτικούς, τους εργαζόμενους, την κοινωνία. Οι εργαζόμενοι έχουμε τη δύναμη στα χέρια μας. Ας πάψουμε πια να τους αφήνουμε να μιλούν στο όνομά μας. Ο συντονισμός των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι αναγκαίος περισσότερο από ποτέ για να παίξει ρόλο στην ανασυγκρότηση του κινήματος των εκπαιδευτικών σε όλα τα επίπεδα, κόντρα στην παρακμή του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Είναι αναγκαίος όχι απλά για να  πιέσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ να προκηρύξει κινητοποιήσεις, αλλά για να συνενώσει όλες τις αντιστάσεις σε ένα ρεύμα αγώνα, αντίπαλο δέος, στην βάρβαρη πολιτική  κυβέρνησης-Ε.Ε–Δ.Ν.Τ, με στόχο την ανατροπή τους.

 Αγωνιστικός, ενωτικός συντονισμός των ΕΛΜΕ, των διδασκαλικών συλλόγων, των πρωτοβαθμίων σωματείων Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, των σωματείων του ΠΑΜΕ με συμπόρευση όλων των μαχόμενων δυνάμεων, χωρίς διαχωρισμούς

ποιοί αν όχι εμείς; πότε αν όχι τώρα;

Προτείνουμε, στην ΓΣ των προέδρων,  στις άλλες ΕΛΜΕ, στους συλλόγους δασκάλων στους γονείς, μαθητές φοιτητές, σπουδαστές σε όλα τα σωματεία και τις ομοσπονδίες να ξεκινήσουμε ένα συντονισμένο αγώνα με σταθερή και συνεχή αγωνιστική πορεία, με σχέδιο και πρόγραμμα  μαχητική, ανυποχώρητη, πολύμορφη, με ουσιαστικές απεργιακές κινητοποιήσεις που θα συγκεκριμενοποιείται, θα επιβεβαιώνεται και θα τροποποιείται από μαζικές γενικές συνελεύσεις.

τι ζητάμε;
Απέναντι στη λαίλαπα που ήρθε και συνεχίζεται οι εργαζόμενοι βροντοφωνάζουμε πως υπάρχει λύση. Υπάρχει άλλη πολιτική!

1) Απαιτούμε τη διαγραφή του χρέους και διεκδικούμε την παύση πληρωμής του Το χρέος δεν το δημιούργησαν οι εργαζόμενοι. Δεν το αναγνωρίζουμε.
2) Να ανατραπεί αυτή η πολιτική και η κυβέρνηση που την εφαρμόζει αλλά και κάθε άλλη που θα εφαρμόσει την ίδια πολιτική. Να φύγει η τρόικα από τη χώρα.
3)Να καταργηθούν τα μνημόνια, οι δανειακές συμβάσεις κι όλο το νομικό οπλοστάσιο που μας αλυσοδένουν. Το δημοσιονομικό σύμφωνο σταθερότητας και η οικονομική διακυβέρνηση που επιβάλλει η ΕΕ σε όλα τα κράτη μέλη. Όλα τα μέτρα που απορρέουν από αυτά.
4) Ρήξη -Απελευθέρωση από τη φυλακή του ευρώ και της ΕΕ.
5) Καμιά ιδιωτικοποίηση, ξεπούλημα δημόσιου πλούτου. Το φως, το νερό, η ενέργεια, η φύση, ο ορυκτός πλούτος, οι συγκοινωνίες, η παιδεία ,η υγεία, το διαδίκτυο είναι δημόσια κοινωνικά αγαθά.
6) Γενναία αύξηση των δαπανών σε παιδεία, υγεία και κοινωνική ασφάλιση Έκτακτη επιχορήγηση για την αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση και την ασφάλιση υγείας για τους μαθητές μας Να δοθεί τώρα η  τέταρτη δόση για τα λειτουργικά  έξοδα των σχολείων.
 7) Απαγόρευση των απολύσεων σε δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα/αύξηση του ταμείου ανεργίας για όλο το χρονικό διάστημα ανεργίας. Σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης, κάθε απόπειρα τρομοκράτησης συναδέλφων μέσω πειθαρχικών, διαθεσιμότητας, υποχρεωτικών μεταθέσεων και μετακινήσεων Κατάργηση του νέου πειθαρχικού εκτρώματος.
8) Αναδιανομή του πλούτου υπέρ των εργαζομένων με κατάργηση όλων των μέχρι τώρα νόμων που μείωσαν μισθούς – συντάξεις – κοινωνικά επιδόματα. Κατάργηση του μισθολογίου (Ν4024/11), ελεύθερες συλλογικές συμβάσεις στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα(ΣΣΕ) εφ’ όλης της ύλης για το μισθό, τη σύνταξη, την υγειονομική ασφάλιση, την εργασία.
Αύξηση των μισθών για να ζούμε με αξιοπρέπεια, Τώρα μισθοί στα επίπεδα του 2009. Άμεσος διπλασιασμός του μισθού του νεοδιόριστου Έκτακτα μέτρα ανακούφισης από την ανεργία, την εξαθλίωση και τη μαζική φτώχεια. Κατάργηση όλων των χαρατσιών και κεφαλικών φόρων, διαγραφή  των χρεών  προς τις τράπεζες όλων των ανέργων και των φτωχών. Όσοι εργοδότες οφείλουν δεδουλευμένα σε εργαζόμενους να κατάσχονται αντίστοιχα ποσά από καταθέσεις τους στις Τράπεζες.  Να σταματήσει η καταλήστευση του λαού από τη φορολογική επιδρομή. Ριζική αλλαγή του φορολογικού συστήματος.
 Βαριά φορολογία του κεφαλαίου και του πλούτου. Δήμευση της περιουσίας των μεγάλο-οφειλετών προς το Δημόσιο .
9)Άμεση με την αποχώρηση (με 30 χρόνια υπηρεσίας) απόδοση σύνταξης ίσης με τον τελευταίο μισθό. Να επιστραφούν όλα τα ποσά που κλάπηκαν από τα ασφαλιστικά ταμεία και οι κλέφτες να λογοδοτήσουν και να δικαστούν από το λαό. Όχι στη διάλυση της επικουρικής ασφάλισης και στη μείωση των εφάπαξ.

10). Όχι στο παλιό «νέο – μητροπολιτικό σχολείο – τεχνολογικό λύκειο»  των ταξικών φραγμών – αποκλεισμών, που διώχνει τους μαθητές από το σχολείο με τις πολλαπλές εξετάσεις. Να μην περάσουν τα εκτρωματικά σχέδια για την αντιδραστική αναμόρφωση του σχολείου με βάση τις ανάγκες της αγοράς. Όχι σχολεία που θα προετοιμάζουν σκλάβους για τις ΕΟΖ
11)Απορρίπτουμε συνολικά το Π.Δ. για την αξιολόγηση.  Η αξιολόγηση – πειθάρχηση - χειραγώγηση, που θέλει να μετατρέψει τον εκπαιδευτικό από λειτουργό σε υποταγμένο, κρατικό, υπάλληλο, που θέλει να διαλύσει εργασιακές σχέσεις – οργανικότητα, να οδηγήσει σε απολύσεις. Όχι στην αυτοαξιολόγηση, την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας  και  των εκπαιδευτικών, δηλαδή την κατηγοριοποίηση σχολείων – μαθητών - εκπαιδευτικών Να αποσυρθεί τώρα. Απαιτούμε από τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να μη συμμετέχουν στο διάλογο-απάτη με το Υπουργείο Παιδείας Ζητάμε την κατάργηση όλων των νόμων για την αξιολόγηση.
12) Αντιπροτείνουμε και διεκδικούμε Εκπαίδευση δημόσια, δωρεάν με κριτήριο του δημόσιο, κοινωνικό όφελος. Ενιαίο 12χρονο σχολείο των όλων και των ίσων με παιδαγωγική ελευθερία, δημοκρατία για όλους, μαθητές, εκπαιδευτικούς,  γνώση και αξιοπρέπεια. Μέχρι 20 μαθητές στο τμήμα ,γερές υποδομές., συνεχή επιμόρφωση, στήριξη του εκπαιδευτικού έργου, συλλογικός σχεδιασμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας.  Ουσιαστική αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με υποδομές, χωρίς πρόωρες εξειδικεύσεις ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ’ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Σχολεία που θα στηρίξουν την προσπάθεια της κοινωνίας να βγει από την κρίση, τον κύκλο των μνημονίων και της χρεοκοπίας Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών – μόνιμοι διορισμοί όχι στην αύξηση του ωραρίου, τις συγχωνεύσεις, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και υπερωρίες.
13) Σύστημα Υγείας, Συνταξιοδότησης, Πρόνοιας, Κοινωνικής Ασφάλισης αποκλειστικά Δημόσιο πλήρες και υψηλής ποιότητας! όχι στο κλείσιμο των νοσοκομείων
14) Να μην περάσει το αντιδραστικό σχέδιο “Αθηνά” για καταργήσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ. Διαφορετικά, οι καταργήσεις θα σαρώσουν όλη την εκπαίδευση. Να δώσουμε τη μάχη της ανατροπής του.
Τι κάνουμε;
Σαφές σχέδιο πρόγραμμα με:
·         Απεργιακές κινητοποιήσεις ενός κλιμακούμενου αποφασιστικού αγώνα ! Όχι εκτόνωση της οργής μας σε διάσπαρτες 24ωρες απεργίες, χωρίς συνέχεια και κορύφωση.
·         έναρξη απεργιακού αγώνα διάρκειας με χαρακτήρα γενικού ξεσηκωμού και μπλακ αουτ σε δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα, μέσα στο Μάρτη.. Για την εκπαίδευση αυτό μεταφράζεται σε αγωνιστικά επαναλαμβανόμενα πενθήμερα που θα περιέχουν  :
·         48ωρες ή τριήμερες ή πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες σε συντονισμό με άλλες ομοσπονδίες.
·         Καταλήψεις ,αποκλεισμούς Διευθύνσεων ή άλλων δημοσίων κτηρίων, αποκλεισμό του κέντρου των πόλεων
·          «το σχολείο ανοίγει στην κοινωνία»,  με ολοήμερη λειτουργία με γονείς – μαθητές – σωματεία κάθε περιοχής και τη συγκρότηση κοινών επιτροπών αγώνα, εκδηλώσεις, συναυλίες. αθλητικές συναντήσεις, προβολές κ.λ.π
·         συλλαλητήρια απογευματινά ή Σαββατοκύριακα. Ξεκινάμε τη Πέμπτη 28-2
·         Καθοριστικό λόγο για τον προγραμματισμό των πενθήμερων θα έχουν οι συνελεύσεις που θα γίνονται κάθε βδομάδα, καθορίζοντας την αποφασιστική κλιμάκωση  του αγώνα κάθε φορά με βάση τα δεδομένα, αλλά με προοπτική να φτάσει μέχρι το τέλος της χρονιάς, και στις πανελλαδικές εξετάσεις.
·         Συγκροτούμε, άμεσα, σε όλα τα επίπεδα απεργιακές επιτροπές, απεργιακά ταμεία παίρνοντας όλα τα απαιτούμενα μέτρα προετοιμασίας και Κεντρική Απεργιακή Επιτροπή, κέντρο συντονισμού και οργάνωσης του απεργιακού αγώνα που θα έχει και την ευθύνη συνεργασίας με τους άλλους κλάδους του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, στην κατεύθυνση επίτευξης Γενικής Πολιτικής Απεργίας μέχρι την ανατροπής τους και της πολιτικής τους.
·         Οργανώνουμε συλλογικά την ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη
    Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (σεμινάρια, αυτοαξιολόγηση, κατάθεση φακέλου…). Δε δεχόμαστε τους αξιολογητές στην τάξη την μπλοκάρουμε με  όλο το σύλλογο, με στάσεις εργασίας , δε συνεργαζόμαστε μαζί τους. Καλούμε τους διευθυντές και τους σχ. Συμβούλους να αρνηθούν το ρόλο του αξιολογητή .
Κανένα στέλεχος της εκπαίδευσης που αναλαμβάνει οποιονδήποτε ρόλο στην εφαρμογή της αξιολόγησης δεν έχει θέση στο συνδικαλιστικό κίνημα. Έξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία
·                        Συνέντευξη τύπου των ΕΛΜΕ και των διδασκαλικών συλλόγων εφ όλης της ύλης : κενά, μεταθέσεις, συγχωνεύσεις, συμπτύξεις,  μετακινήσεις, υπερωρίες, μισθοί, συντάξεις, υποχρηματοδότηση, αξιολόγηση, Τ.Ε. «νέο λύκειο», αναπληρωτές, διορισμοί , αγωνιστικές κινητοποιήσεις
·        Ενημερωτική καμπάνια στην κοινωνία  έκδοση αφίσας, video spot για διαδίκτυο- ΜΜΕ ,προκήρυξη-γράμμα για γονείς μαθητές, ενημερωτικές συναντήσεις-εκδηλώσεις κατά δήμο των εκπαιδευτικών-γονέων-μαθητών,
Ήδη λειτουργεί το blog της ΕΛΜΕ (http://3elmethess.blogspot.gr) για την πληρέστερη ενημέρωση , επικοινωνία και διάλογο.
·         πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο των ΕΛΜΕ και των διδασκαλικών συλλόγων της Κ. Μακεδονίας, γονέων-μαθητών- σωματείων εργαζομένων, φοιτητικών συλλόγων και φοιτητικών συνελεύσεων
·         Ανατρεπτική, αγωνιστική αλληλεγγύη για την υπεράσπιση κάθε αδύνατου, εργαζόμενου, ειδικά παιδιών ανεξαρτήτως εθνικότητας, θρησκείας, φύλου. Όχι στη λογική της φιλανθρωπίας, της ανάθεσης, της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
·         Αντιμετώπιση των ρατσιστικών – εθνικιστικών – φασιστικών αντιλήψεων μέσα στα σχολεία, μέσα από την ανάπτυξη πλατιού εκπαιδευτικού – πολιτιστικού- διεκδικητικού κινήματος για ένα σχολείο για όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση χωρίς φραγμούς και διακρίσεις εκδηλώσεις στις 21 Μάρτη παγκόσμια μέρα κατά του          ρατσισμού στα σχολεία και κεντρική εκδήλωση στη πόλη
·         Παράλληλες εκδηλώσεις των εκπαιδευτικών σωματείων
Α. εκδήλωση συζήτηση για την αξιολόγηση  13 Μάρτη στη Νεάπολη με το σύλλογο δασκάλων
Β. Ημερίδα για το Τεχνολογικό λύκειο, γενικό λύκειο,  σύστημα πρόσβασης
Γ. εκδήλωση-  συζήτηση για την ιστορία των μεγάλων αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος
4 Συζήτηση με τους γονείς και την τοπική κοινωνία στις 20 Μάρτη στη Νεάπολη με το σύλλογο δασκάλων

Δεν υπάρχουν σχόλια: