19.5.07

Για τη δράση μας στο Δ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Το αποτέλεσμα της Ενωτκής Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας στις εκλογές του Δεκέμβρη (αύξηση 51% και 115 ψήφοι) και η κατάκτηση μιας έδρας στο Δ.Σ. θεωρήθηκε από πολλούς συναδέλφους η ευχάριστη έκπληξη που τάραξε, έστω και λίγο, τα λιμνάζοντα ύδατα του συνδικαλιστικού κινήματος. Πέρα από την αναγκαιότητα να ευχαριστήσουμε θερμά όσους και όσες μας εμπιστεύθηκαν θεωρούμε ότι η εξέλιξη αυτή δείχνει ότι υπάρχουν οι δυνατότητες να αλλάξουμε το τοπίο στα συνδικαλιστικά πράγματα, που χαρακτηρίζεται από ανυποληψία, αδράνεια, γραφειοκρατικοποίηση και έντονη παραταξικοποίηση.

Η ενωτική μας πρόταση προς τους συναδέλφους που αγωνιούν και αγωνίζονται, οι προτάσεις μας για την αναζωογόνηση της ΕΛΜΕ, η σταθερή ανιδιοτελής προσφορά στην κοινή μας υπόθεση επιβραβεύτηκαν από ένα σημαντικό τμήμα των συναδέλφων, περίπου 15%.

Από την πρώτη στιγμή στο Δ.Σ. προσπαθήσαμε να γίνουν πράξη όλα όσα προτείναμε στην προεκλογική περίοδο.

Στη φάση της συγκρότησης του προεδρείου καταθέσαμε τη λογική της ανανέωσης, της συλλογικής ευθύνης για τη λειτουργία του Δ.Σ. και της κοινής έκφρασης των αγωνιστικών δυνάμεων του κλάδου. Δυστυχώς επικράτησε η υπάρχουσα αντίληψη των συμφωνιών των παρατάξεων για το μοίρασμα των προεδρείων και η λεγόμενη «αναλογική εκπροσώπηση» έστω και ανύπαρκτων προσώπων και παρατάξεων. Παρ’ ότι αποκλείστηκε η δική μας συμμετοχή στο προεδρείο απ’ όλες τις άλλες παρατάξεις η συμμετοχή μας στις αποφάσεις και την δράση του Δ.Σ. εξελίχθηκε αντιστρόφως ανάλογη της μονοπρόσωπης παρουσίας μας.

Καταθέσαμε μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη λειτουργία και πρόγραμμα δράσης που ανάμεσα στα άλλα περιελάμβανε

-Λειτουργία ιστοσελίδας Αξιοποίηση του διαδικτύου για την οριζόντια επικοινωνία σχολείων για τα συνδικαλιστικά κ.α. θέματα και έκδοση εφημερίδας

-Συγκρότηση πολιτιστικής ομάδας με κατεύθυνση την οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων (π.χ. το θέατρο Μαρξ στο Σόχο), συνεστίαση, εκδρομές κ.λ.π Δημιουργία λέσχης καθηγητών Ίδρυση εκπαιδευτικής βιβλιοθήκης Συγκρότηση επιτροπής για την ΤΕΕ.

-Ανάδειξη της δραστηριότητας των σχολείων και των συναδέλφων, ενθάρρυνση της παρέμβασής τους με σκέψεις, προτάσεις (π.χ. το ενδιαφέρον κείμενο των συν. του 1ου Γυμνασίου Συκεών για τα βιβλία).

-Συντονισμό με όλους τους φορείς εκπαίδευσης (δάσκαλοι, πανεπιστημιακοί, μαθητές, γονείς κ.λ.π.). Στα πλαίσια αυτά με πρότασή μας έγινε κοινή εκδήλωση για το άρθρο 16 στο Δημαρχείο Νεάπολης.

-Τακτική ανά 15/θήμερο λειτουργία του Δ.Σ., συγκεντρώσεις συνδέσμων κάθε σχολείου, επισκέψεις του Δ.Σ. στα σχολεία, συζητήσεις πριν τη Γ.Σ. σε κάθε σχολείο. .Επανεξέταση της γεωγραφικής κατανομής των ΕΛΜΕ ώστε να περιλαμβάνουν όλα τα σχολεία μιάς περιοχής. Όχι στον γιγαντισμό των ΕΛΜΕ. Αξιοποίηση της συνδικαλιστικής άδειας για ουσιαστική συζήτηση στις Γενικές Συνελεύσεις. Εκλογές άλλη μέρα

- Έκδοση οδηγού για τα δικαιώματα του καθηγητή (π.χ. άδειες, συντάξεις, αναθέσεις, υγειονομική περίθαλψη)

- Αποδελτίωση τύπου για εκπαιδευτικά Θέματα.

-Ειδική ομάδα για τους ωρομίσθιους, αναπληρωτές και ένταξη όλων των ωρομισθίων (και της Π.Δ.Σ.) στην ΕΛΜΕ.

-Προτείναμε την καταγραφή των προβλημάτων σχολικής στέγης με επισκέψεις στους Δημάρχους. Να αναπτύξει η ΕΛΜΕ ένα κίνημα διεκδίκησης για το στεγαστικό των σχολείων ώστε να εξασφαλιστεί επιτέλους η πρωϊνή και άνετη λειτουργία όλων των σχολείων ( 1ο Πολιχνης ,2ο Συκεων, 7ο, 4ο ,32ο ,Μετεώρων, ΤΕΕ, κ.λ.π.)

-Συνεχή ενασχόληση της ΕΛΜΕ με τα εκπαιδευτικά ύστερα και από την ελπιδοφόρα σε περιεχόμενο και συμμετοχή εκδήλωση για τα νέα φιλολογικά βιβλία. Ετοιμάζεται νέα ημερίδα για τα υπόλοιπα βιβλία μέσα στον Ιούνη.

-Αναδείξαμε έντονα και έγκαιρα το ζήτημα της ληστείας των ταμείων με ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας, απόφαση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, παρέμβαση στο Γ.Σ. της ΕΔΟΘ για την προβολή του ζητήματος στην απεργία της ΑΔΕΔΥ 22/3 κάτι που έγινε δεκτό αλλά δεν υλοποιήθηκε!

-Συμβάλλαμε με ανακοινώσεις, επισκέψεις στα σχολεία, στην προσπάθεια συμπόρευσης με το φοιτητικό κίνημα του κλάδου.

-Προτείναμε την υλική και ηθική αλληλεγγύη στους συναδέλφους φοιτητές.

-Αναδείξαμε με ανακοινώσεις το ζήτημα της συνταγματικής αναθεώρησης.

Εκτός από την Αγωνιστική Συνεργασία που έχει και τη σημαντικότερη συμμετοχή στη λειτουργία του Δ.Σ. (με έναν όμως συγκεντρωτικό και διαχειριστικό τρόπο) η συμβολή των υπολοίπων παρατάξεων ήταν παρακολουθητική και ….. διακριτική ( π.χ. η μοναδική πρόταση της ΔΑΚΕ ήταν σχετικά με το πότε να γίνονται οι εκλογές!).

Μόνο η μαζική και αποφασιστική «εισβολή» των συναδέλφων της βάσης στο προσκήνιο (στις Γ.Σ., στις εκδηλώσεις, στις επιτροπές, στους συλλόγους, στις διαδηλώσεις ) με τη σκέψη τους, τη δράση τους θα άρει το φαινομενικό αδιέξοδο, αν η λογική της ανάθεσης και της εκπροσώπησης αντικατασταθεί με την ενεργό συμμετοχή

Η συνέλευση της 10ης Μάη θα μπορούσε να εξελιχθεί σ’ ένα forum συζήτησης προτάσεων και αποφάσεων προς το 13ο Συνέδριο και εκλογή αντιπροσώπων του κλάδου και όχι των παρατάξεων.

Μήπως είναι πλέον απαραίτητο και όχι τόσο δύσκολο;

Δεν υπάρχουν σχόλια: