ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Δ.Ε.
ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ
ΕΚΘΕΤΟΥΝ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ
Σε
πρόσφατη συνέντευξή του σε τηλεοπτικό
σταθμό δήλωσε επισήμως ότι η ΟΛΜΕ
συμφωνεί με το σχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας για την αυτοαξιολόγηση
των σχολικών μονάδων. Δήλωσε επίσης ότι ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα της
Δευτεροβάθμιας είναι 28 αποδεχόμενος το 27+10%.
Οι
δηλώσεις του προέδρου της ΟΛΜΕ στηρίζονται στην απαράδεκτη απόφαση της
πλειοψηφίας του ΔΣ (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ) να
συζητήσει με το ΥΠΠΕΘ για τον Προγραμματισμό
και την Αποτίμηση του Εκπαιδευτικού Έργου με βάση τις αποφάσεις του 8ου
συνεδρίου του κλάδου, που διεξήχθη το 1997, προφανώς σε άλλες εποχές και συνθήκες.
Τι κι αν τα πρόσφατα συνέδρια της ΟΛΜΕ έχουν αποφασίσει διαφορετικά; Ο πρόεδρος και η πλειοψηφία τα γράφει στα
παλαιότερα των υποδημάτων της.
Η
συμφωνία με τους «Θεσμούς» για εφαρμογή της Αξιολόγησης για όλους μέσα στο
2018, καταργεί και το όποιο φύλλο συκής
απέμεινε όχι μόνο στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά στον πρόεδρο και στην πλειοψηφία
του ΔΣ της ΟΛΜΕ, ότι η «Αποτίμηση του
Εκπαιδευτικού Έργου» θα έχει άλλο ρόλο απ΄ την αξιολόγηση που προωθεί ο ΟΟΣΑ και ο ΣΕΒ, δηλαδή στην
κατεύθυνση της χειραγώγησης, της κατηγοριοποίησης και της ιδιωτικοποίησης του
Δημόσιου Σχολείου.
Οι
αποφάσεις του κλάδου για κατάργηση του καθηκοντολογίου που καθόριζε την αυτοαξιολόγηση, από εποχής Λοβέρδου, για κατάργηση του
Ν.3848 της Διαμαντοπούλου, που επίσης προέβλεπε την αυτοαξιολόγηση είναι
δεδομένες. Αυτές οι αποφάσεις επισφραγίστηκαν με τις αποφάσεις του 15ου και 16ου συνέδριων του κλάδου.
Η αυταξιολόγηση του σχολείου, στην οποία μάλιστα θα μετέχουν
οι γονείς και η τοπική κοινότητα, αποτελεί
το βασικό εργαλείο που θα οδηγήσει στη διαφοροποιημένη χρηματοδότηση των
σχολείων, τη μετατροπή του μαθητή σε πελάτη, την άμεση χρηματοδότηση των
ιδιωτικών σχολείων απ’ τον δημόσιο
κορβανά μέσω των βάουτσερ, στη βάση της κατεύθυνσης του ΟΟΣΑ «τα χρήματα
ακολουθούν τον μαθητή». Οι σχολικές
μονάδες θα αξιολογούνται με
«αντικειμενικούς όρους» όπως είναι οι επιδόσεις των μαθητών τους, μέσα από
εθνικού τύπου αξιολογήσεις όπως είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις και όχι μόνο.
Για να μπορούν άλλωστε οι γονείς και οι μαθητές να επιλέγουν σχολείο με
«αντικειμενικό» τρόπο στα πλαίσια της «ελεύθερης» βούλησης και επιλογής τους.
Η εφαρμογή της Αποτίμησης του Εκπαιδευτικού
Έργου αποτελεί το πρώτο βήμα
εφαρμογής της συνολικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των συντελεστών
της, στην κατεύθυνση εφαρμογής του «αυτόνομου σχολείου». Έχει ήδη εξαγγελθεί η
παιδαγωγική αυτονομία της σχολικής μονάδας που θα …. «επιτευχθεί» μέσω της μεταφοράς
αρμοδιοτήτων, ως προς τη λήψη αποφάσεων, σε περιφερειακό επίπεδο (διοικητική
αυτονομία), όπου «οι γονείς και κηδεμόνες καθώς και η τοπική κοινωνία
δύνανται να συμμετέχουν ουσιαστικά ….. πλαισιώνοντας ουσιαστικά το Σχολικό Συμβούλιο της σχολικής
μονάδας». «Το Σχολικό Συμβούλιο συμμετέχει στις διαδικασίες προγραμματισμού και
αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας …..». Επίσης ιδρύονται στα πλαίσια των νέων
δομών τα «Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), με έργο
τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, …. και της
αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης
τους.»
Όλα αυτά στα πλαίσια του «Προγραμματισμού και της Αποτίμησης του Εκπαιδευτικού
Έργου» της σχολικής μονάδας.
Είναι
ντροπή για την εκπαίδευση οι δηλώσεις του Παπαχρήστου. Όμως ο Παπαχρήστος δεν εκφράζει τον εαυτό του, αλλά πρώτα απ’ όλα την παράταξή του, την
πλειοψηφία που έχει διαμορφωθεί στο σημερινό ΔΣ της ΟΛΜΕ και όσους προωθούν
στην εκπαίδευση τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ.
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ
ΠΕΡΑΣΕΙ
Οι εκπρόσωποι των ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ
Μαρία Δανιήλ
Δημήτρης Καρυώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου