29.1.11

Συγχωνεύσεις- καταργήσεις σχολείων: το φθηνό σχολείο του ΔΝΤ είναι εδώ!

Η κυβέρνηση εφαρμόζοντας την πολιτική του μνημονίου, ετοιμάζεται να προχωρήσει σε ένα κρίσιμο γύρο σαρωτικών συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολείων και συμπτύξεων τμημάτων σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της εκπαίδευσης.
Ήδη, οι προτάσεις των προϊσταμένων γραφείων και σχολικών συμβούλων, απόρρητες σαν στρατιωτικό – κρατικό μυστικό, έχουν προετοιμάσει το έδαφος και αναμένεται η σχετική εγκύκλιος για να υλοποιηθεί με ταχύτατους ρυθμούς η πιο θεαματική διαδικασία αποδόμησης του δημόσιου σχολείου.
Η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται εν κρυπτώ όπως διαφάνηκε από την παράσταση των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στον …απόντα περιφερειάρχη στις 14-1-20011 Πραγματοποιείται με την απουσία των τοπικών κοινωνιών παραβιάζοντας ακόμα και το υφιστάμενο νομικό καθεστώς 1566/85 που προβλέπει τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας (Δημοτικές, Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας).
Τι προωθούν :
  • Συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων σε όλα τα συστεγαζόμενα
  • Συμπτύξεις τμημάτων ώστε να δημιουργηθούν πληθωρικά τμήματα και συμπτύξεις τμημάτων ένταξης
  • Καταργήσεις των γραφείων και μεταφορά των αρμοδιοτήτων σε υπερ-διευθυντές σχολείων με τη διαμόρφωση ενός ασφυκτικού και αυταρχικού διοικητικού πλαισίου
  • Περισσότερους σχολικούς συμβούλους με μικρότερες περιφέρειες ώστε να αναλάβουν ρόλο επιθεωρητή

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου όπως επιχειρεί να μας πείσει το δελτίο τύπου!!! (14-1-20011) του ΥΠΕΠΘ ; Καμία !
Πολύ απλά αποτελούν εφαρμογή της πολιτικής διάλυσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, οικοδόμησης ενός φθηνού, αυταρχικού σχολείου που θα καθηλώνει τη ζωντανή εκπαίδευση στα μέτρα του Δ.Ν.Τ., ενός σχολείου που θα εξαθλιώνει οικονομικά τους εκπαιδευτικούς, αλλά θα ξοδεύει δις για χοντρά ευρωπαϊκά πακέτα επιμόρφωσης που θα απορροφώνται από επιτήδειους. Εντάσσονται στην ίδια αντιεκπαιδευτική αντίληψη με τη διάλυση του Ο.Ε.Δ.Β. και του Ο.Σ.Κ., τη δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, την αποδόμηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εντάσσονται στη νέα δομή που επιβάλλει η προώθηση του «Καλλικράτη» με καταστροφικά αποτελέσματα για την εκπαίδευση.
Τα μέτρα αυτά μας αφορούν όλους : τους συναδέλφους που θα «περισσέψουν» και θα περιφέρονται αναζητώντας οργανική θέση, τους αναπληρωτές που καταδικάζονται στην αδιοριστία, τους γονείς που θα στείλουν τα παιδιά τους σε διαλυμένα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, τους μαθητές που θα στοιβάζονται σε πληθωρικά τμήματα. Κανένας εκπαιδευτικός – γονιός – μαθητής δεν θα μείνει στο απυρόβλητο αυτής της επίθεσης.
Συνάδελφοι Οι στιγμές είναι κρίσιμες. Πρέπει να αντιδράσουμε άμεσα. Να συσπειρωθούμε όλοι στους Συλλόγους μας και στις ΕΛΜΕ. Να συγκροτήσουμε παντού επιτροπές αγώνα με τους γονείς και τους μαθητές μας. Τα σχέδια του ΥΠΕΠΘ δεν θα περάσουν!

21.1.11

«ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ» Ή ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΜΑΣ;

Λίγες μέρες πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων έφτασε στα σχολεία έγγραφο του ειδικού γραμματέα του ΥΠΕΠΘ, κ. Μ. Κοντογιάννη,(33504\Γ2) που προωθήθηκε από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ.Θ. Καρτσιώτη σχετικά με την ενημέρωση γονέων από τους εκπαιδευτικούς, με το οποίο ζητά να καθοριστεί μία μέρα τουλάχιστον! το μήνα κατά την οποία όλοι καθηγητές του ωρολογίου προγράμματος θα ενημερώνουν τους κηδεμόνες των μαθητών για τη σχολική τους επίδοση .

Ορισμένοι διευθυντές σε σχολεία της περιοχής μας , ιδίως στα σχολεία του δήμου Συκεών, προχώρησαν στις « δικές τους ενέργειες» , όπως τους «προέτρεπε» η προϊστάμενη αρχή, ορίζοντας μία μέρα του μήνα κατά την οποία όλοι οι καθηγητές, θα πρέπει να παρευρίσκονται στο σχολείο από τις 8. 10πμ έως τις 2μμ.

Στους περισσότερους συλλόγους καθηγητών το έγγραφο αυτό παρουσιάστηκε ως «άνωθεν» εντολή προς άμεση εφαρμογή και δε συζητήθηκε καθόλου στο σύλλογο, παρά μόνο ανακοινώθηκε στους εκπαιδευτικούς ο μηνιαίος προγραμματισμός που κάθε διευθυντής αποφάσισε.

Αρχικά θα πρέπει να τονίσουμε πως πρόκειται για ένα περσινό έγγραφο( 22\3\2010)και μάλιστα ειδικού γραμματέα!!, το οποίο συντάχθηκε μετά από διαμαρτυρίες κάποιων κηδεμόνων που δεν μπόρεσαν να ενημερωθούν κατά την επίσκεψή τους σε σχολείο από το σύνολο των καθηγητών.

Δεν προκύπτει από πουθενά η «υποχρεωτικότητα» της εφαρμογής του και μάλιστα με τον τρόπο που επιδιώκεται να υλοποιηθεί (εγκύκλιος, Υπ. Απόφαση, νόμος κλπ)

Εξάλλου είναι γνωστό τόσο στους προϊσταμένους όσο και στους κηδεμόνες των μαθητών κάθε σχολείου πως η ενημέρωσή τους εξασφαλίζεται με την παρουσία κάθε εκπαιδευτικού δύο τουλάχιστον ωρών εβδομαδιαίως εκτός των ωρών διδασκαλίας του, που διατίθενται ειδικά γι’ αυτόν τον σκοπό. Αν συνυπολογίσουμε μάλιστα τη δυνατότητα ενημέρωσης καθημερινά κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων , γεννάται το ερώτημα: πού αποσκοπεί και τι εξυπηρετεί η παρουσία όλων από τις 8.10 ως τις 2 μια μέρα το μήνα;

Από την εφαρμογή του από συλλόγους καθηγητών προέκυψε πως περισσότερο δημιουργεί προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου( πολλοί εκπαιδευτικοί και γονείς συγκεντρωμένοι σε μικρό χώρο, φασαρία, αναγκαστικές καθυστερήσεις στην προσέλευση στην τάξη κλπ) παρά εξυπηρετεί την ουσιαστική ενημέρωση των γονιών.

Σε μια περίοδο που επιχειρούνται συνολικές αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στο σχολείο, την εκπαιδευτική διαδικασία, τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, σε μια περίοδο που επιχειρείται μέσω της διάθεσης πολλών συναδέλφων στην Πρωτοβάθμια και συζητιέται η επέκταση του διδακτικού ωραρίου μας( βλ. κείμενο Διαμαντοπούλου περί «εξορθολογισμού»!! του ωραρίου) αλλά και του χρόνου παραμονής μας στο σχολείο, είναι νομίζουμε φανερό πως μια τέτοια απόφαση προετοιμάζει το έδαφος και ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για τις συνολικότερες ανατροπές που ετοιμάζει το ΥΠΠΕΘ σχετικά με το ωράριο μας

Καλούμε τους προϊσταμένους που σε παράσταση της Γ΄ ΕΛΜΕ δεν υπεράσπισαν την καθολικότητα και υποχρεωτικότητα του εγγράφου να επανέλθουν εγγράφως στο ζήτημα ζητώντας από τους συλλόγους διδασκόντων να συζητήσουν και να αποφασίσουν οι ίδιοι οι σύλλογοι τους καλύτερους δυνατούς τρόπους για την ενημέρωση των γονέων- κηδεμόνων των μαθητών τους

Δεν μπορεί οι εκπαιδευτικοί , που έχουν την ευθύνη αλλά και την ανάγκη συζήτησης και ενημέρωσης με τους γονείς των μαθητών τους να αντιμετωπίζονται ως εκτελεστικά όργανα και να μην έχουν οι ίδιοι τον πρώτο λόγο.

14.1.11

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ- ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α\ΘΜΙΑ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ- ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΩΡΑ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ

Να αντιδράσουμε, να σταματήσουμε τις αυθαιρεσίες της  Διοίκησης  και του ΠΥΣΔΕ Δυτικής ΘΕΣ.           
Τριάντα έξι καθηγητές πληροφορικής και εξήντα Γυμναστές με απόφαση του ΠΥΣΔΕ διατίθενται για συμπλήρωση του ωραρίου τους από την Β/θμια στην Α/θμια. Οι είκοσι έξι  διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου 2 ωρών, εννέα 3 ωρών, εννέα 4 ωρών, οκτώ 5 ωρών και οι υπόλοιποι για περισσότερες ώρες.
Όλοι οι διατιθέμενοι καθηγητές -μεταξύ αυτών και οι αποσπασμένοι- έχουν επιλέξει να υπηρετούν  στη Β/θμια. Η εξέλιξη αυτή παραβιάζει τον εκπαιδευτικό και οικογενειακό τους προγραμματισμό. Θα δημιουργήσει πολλαπλάσια προβλήματα στα σχολεία που υπηρετούν ( εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, μαζικές αλλαγές των προγραμμάτων, αδυναμία προγραμματισμού λόγω της διάθεσης σε 4 και 5 σχολεία πολλών συναδέλφων ).
Οι περισσότεροι από τους διατιθέμενους υπηρετούν σε οργανικές θέσεις κι  έχουν πολλά χρόνια προϋπηρεσίας. Θεωρούμε απαράδεκτο τον τρόπο που επιλέχθηκε από το υπουργείο, την περιφερειακή διεύθυνση και τη διεύθυνση δυτικής Θεσσαλονίκης να καλύψουν τα κενά της Α/θμιας –μάλιστα στη μέση της χρονιάς. Κενά που δημιουργεί η πολιτική της υποχρηματοδότησης που ακολουθεί το υπουργείο και η κυβέρνηση στην παιδεία.
Την ίδια στιγμή η Διοίκηση και το ΠΥΣΔΕ είναι υπόλογοι για το καθεστώς αδιαφάνειας με το οποίο λειτουργούν. Οι χωρίς πρόγραμμα μετακινήσεις συναδέλφων, άλλοι για πολλές και άλλοι για λίγες ώρες,  άλλοι σε περισσότερα και άλλοι σε λιγότερα σχολεία και οι επιλεκτικές εξαιρέσεις καθηγητών που δεν συμπληρώνουν  ωράριο από τη διαδικασία των διαθέσεων,  για πολλές ή για λίγες ώρες  δημιουργούν αίσθημα  αδικίας για τους πολλούς, ενώ προάγουν  την πελατειακή λογική και είναι ανεπίτρεπτη πρακτική  να ακολουθείται από τις διοικήσεις.
Η τοποθέτηση όλων των διατιθέμενων σε σχολεία της Α/θμιας θα γίνει από τη Διοίκηση της  πρωτοβάθμιας και από το ΠΥΣΠΕ! δηλαδή το Υπηρεσιακό Συμβούλιο της Α/θμιας και όχι από το ΠΥΣΔΕ, το οποίο με βάση τη νομοθεσία είναι και το αρμόδιο όργανο για τις υπηρεσιακές μεταβολές των καθηγητών.

               Οι διολισθήσεις του ΠΥΣΔΕ  σε βάρος των εργασιακών μας δικαιωμάτων συνεχίζονται
Η Διεύθυνση της Β/θμιας Εκπ/σης, το ΠΥΣΔΕ, αλλά και οι αιρετοί του κλάδου όφειλαν να είναι πιο προσεκτικοί. Με τη στάση τους απεμπολούνται κατακτήσεις, παραβιάζεται ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός των καθηγητών που αποβαίνει σε βάρος των μαθητών. Επίσης δεν τηρείται η εκπαιδευτική διαδικασία που ισχύει στις διαθέσεις εκπαιδευτικών.
Ήδη από την αρχή της χρονιάς επισημάναμε και καταγγείλαμε τις αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ, με επικύρωση  και των αιρετών του κλάδου σχετικά με τη μετακίνηση καθηγητών στην Α/θμια, όχι  με το ωράριο που ισχύει και είχαν στην Β/θμια, αλλά με το αυξημένο ωράριο που ισχύει στην Α/θμια.
Σήμερα, τη στάση των μελών του ΠΥΣΔΕ πρέπει να τη δούμε και κάτω από το πρίσμα  των προθέσεων του υπουργείου για τον εξορθολογισμό του ωραρίου καθηγητών, δασκάλων, την ενοποίηση των Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης κ.α. Γι’ αυτό η στάση τους είναι ιδιαίτερα ανησυχητική για την προετοιμασία κλίματος τετελεσμένων για την προώθηση και νέων αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων.

                Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ και αιρετοί για μια ακόμη φορά βρέθηκαν πίσω από τις εξελίξεις
Οι αιρετοί του κλάδου, έπρεπε να  ενημερώσουν όλους  τους συναδέλφους και τις άλλες ΕΛΜΕ, ώστε από κοινού να ανατρέψουν τις Διοικητικές αυθαιρεσίες και τις παραβιάσεις δικαιωμάτων μας, κάτι που δεν έγινε. Η ενημέρωση έγινε από τον ένα αιρετό στις 21-12-2010 και μόνο στο Δ.Σ  της  Ε΄ ΕΛΜΕ. Η σοβαρότητα του προβλήματος δεν αναδείχθηκε και αυτό αποδεικνύεται από το ότι η ενημέρωση έγινε καθυστερημένα και μόνο στη μια ΕΛΜΕ στις 21-12-2010 κι η απαράδεκτη απόφαση του ΠΥΣΔΕ πάρθηκε την επομένη στις 22-12-2010, χωρίς να γίνει καμία παρέμβαση στη Διοίκηση! Εκ των υστέρων έγινε μια  συνάντηση του Δ.Σ. της  Ε΄ ΕΛΜΕ με τη Διοίκηση πριν τις γιορτές και άλλη μια των  Δ.Σ. όλων των ΕΛΜΕ την Τετάρτη 12-1-2011. Οι αιρετοί οφείλουν επιτέλους να ενημερώσουν τον κλάδο για τη στάση που κράτησαν και τις προσπάθειες που έκαναν για να ανατρέψουν ή και να βελτιώσουν τη συγκεκριμένη απόφαση του ΠΥΣΔΕ, η οποία συζητήθηκε πολύ καιρό πριν την τελική απόφαση στις  22-12-2010.

                                    Από κοινού αντιμετώπιση και ανατροπή της κατάστασης
Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ, στην παράσταση στον Περιφερειακό Διευθυντή θα απαιτήσουν  και την αλλαγή της απόφασης  του ΠΥΣΔΕ.  Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν θετικές δεσμεύσεις, οφείλουν να καλέσουν τους διατιθέμενους συναδέλφους και τον κλάδο σε συνάντηση- συζήτηση για την από κοινού αντιμετώπιση και την ανατροπή της κατάστασης αυτής. Προτείνουμε η παραπάνω συνάντηση να γίνει τη Δευτέρα 17-1 και ώρα 7.00 μ.μ. στο 1ο  Γυμνάσιο Σταυρούπολης. Εάν τα Δ.Σ. δεν αναλάβουν αυτή την πρωτοβουλία, τότε εμείς ως σχήμα, αλλά και με όσες άλλες δυνάμεις συμφωνούν, θα προχωρήσουμε στην οργάνωση αυτής της συζήτησης, την ίδια μέρα, ώρα και τόπο που αναφέρουμε.
Καλούμε όλους τους διατιθέμενους συναδέλφους να μην μετακινηθούν σε σχολεία της Α/θμιας, χωρίς έγγραφη κοινοποίησή της  διάθεσης τους από το ΠΥΣΔΕ και πριν πραγματοποιηθούν και νέες παραστάσεις στη Διοίκηση.
Δεν θεωρούμε σε αυτή τη φάση, ως την καλύτερη επιλογή αντιμετώπισης της κατάστασης την απόφαση των Δ. Σ. των ΕΛΜΕ να καλέσουν   τους συναδέλφους σε ατομικές ενστάσεις.
Οι αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ που ισοδυναμούν με συνενοχή στην προώθηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων της  κυβέρνησης  μας γεμίζουν αγανάκτηση. Μπορούν να  αλλάξουν με την κοινή διαμαρτυρία όλων μας και όχι την ατομική στάση. Έχουμε την πεποίθηση ότι μπορούμε να εισακουστούμε και γιατί έχουμε δίκαιο και γιατί υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία που ισχύει στις διαθέσεις και η οποία παραβιάζεται. Αυτήν προτείνουμε από κοινού να καταθέσουμε στις παραστάσεις και τις διαμαρτυρίες μας στις Διοικήσεις.

                  Επικαλούμαστε  ουσιαστικούς λόγους για να αλλάξει το ΠΥΣΔΕ την απόφασή του
Καταθέσαμε, μεταξύ άλλων, στα Δ.Σ. της Γ΄ και της Ε΄ ΕΛΜΕ την παρακάτω άποψή μας, χωρίς να γίνει αποδεκτή .Απόδειξη είναι τόσο η ανακοίνωση των προέδρων των ΕΛΜΕ η οποία δεν συζητήθηκε στα Δ.Σ., όσο και η μη ειδοποίησή μας να συμμετάσχουμε στην παράσταση που έγινε στη Διοίκηση από τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ .Το ΠΥΣΔΕ να αλλάξει τώρα την απόφασή του γιατί :
α) διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων , δημιουργούνται προβλήματα με τις  μαζικές αλλαγές των προγραμμάτων, καθώς  και αδυναμία προγραμματισμού πολλών συναδέλφων διατεθέντων σε 4 και 5 σχολεία
β)δημιουργούνται  αδικίες με τις  απρογραμμάτιστες μετακινήσεις συναδέλφων που γίνονται από το ΠΥΣΔΕ και τις επιλεκτικές εξαιρέσεις καθηγητών
γ) οι τοποθετήσεις των καθηγητών γίνονται χωρίς κριτήρια και με καθεστώς αδιαφάνειας από το ΠΥΣΠΕ σε σχολεία της Α/θμιας. Για παράδειγμα, με ποιο τρόπο θα επιλεγούν αυτοί που θα πάνε στα περιφερειακά και  στα πιο απομακρυσμένα σχολεία ;
δ)είναι  ιδιαίτερα ανησυχητικές εξελίξεις  γιατί ουσιαστικά προωθούν τα  αντιεκπαιδευτικά μέτρα του υπουργείου, (ωραρίου, ενοποίησης των Διευθύνσεων, κ.α.)
ε) οι μετακινήσεις για λίγες ώρες στη μέση της χρονιάς είναι βαθύτατα προσβλητική ενέργεια και απαξιώνει συναδέλφους  που δεν θα είχαν αρνηθεί να καλύψουν το ωράριο τους στην αρχή της χρονιάς με μαθήματα της ειδικότητάς τους ή και με άλλες δραστηριότητες. Ακόμη η επιμονή της εφαρμογής αυτής της ρύθμισης ανοίγει επικίνδυνα τους ασκούς του Αιόλου και  αυτό επιβεβαιώνει το γραπτό αίτημα της Α/θμιας προς Β/θμια για μετακίνηση καθηγητών και άλλων ειδικοτήτων.
στ) Αρμόδιο όργανο για τη διάθεση και τοποθέτησή των καθηγητών είναι το ΠΥΣΔΕ. Αυτό προκύπτει και από τη νομοθεσία που ισχύει για τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα :
Από την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας Φ.361.1/412/123280/Δ1 με θέμα: Διάθεση εκπαιδευτικών που παραπέμπει στο νόμο3848/2010 και στην παράγραφο 3. Η εγκύκλιος, με τα όσα αναφέρει στην παράγραφο Δ. συγκεκριμενοποιεί ότι οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών που πλεονάζουν γίνονται από σχολείο σε σχολείο. Η ίδια πρακτική πρέπει να ακολουθηθεί και στις διαθέσεις των εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωραρίου. Αυτό άλλωστε προβλέπεται από το νόμο 3848/2010, παράγραφο 3, σημείο γ, όπου αναφέρει ότι η ίδια διαδικασία  θα ακολουθηθεί και στις διαθέσεις, όπως και στις αποσπάσεις, δηλαδή οι διαθέσεις να γίνουν απευθείας σε σχολεία και όχι στην άλλη βαθμίδα και να τις κάνει το ΠΥΣΠΕ.  
Από την παράγραφο 10 του Ν. 2986/2002, η οποία με τα όσα αναφέρει ξεκαθαρίζει ότι οι διαθέσεις που γίνονται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης για συμπλήρωση ωραρίου από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια  εκπαίδευση είναι σε σχολεία και όχι  στην διαφορετική εκπαιδευτική βαθμίδα. Η ρύθμιση αυτή που ισχύει για τις διαθέσεις των εκπαιδευτικών που γίνονται από τον Περιφερειακό Διευθυντή σε σχολεία της αρμοδιότητάς του ισχύει και πρέπει να εφαρμοστεί και για τις διαθέσεις εκπαιδευτικών  που γίνονται από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης νομών και τα ΠΥΣΔΕ σε σχολεία της αρμοδιότητάς τους.
Από την παράγραφο 5 του άρθρου 21 του Ν. 3475/2006, το οποίο με τα όσα αναφέρει δίνει τη δυνατότητα οι διαθέσεις να γίνουν απευθείας σε σχολεία από το ΠΥΣΔΕ και όχι στην άλλη βαθμίδα, η οποία με τις δικές της διαδικασίες θα κάνει τις τοποθετήσεις. Εάν θα έπρεπε να ακολουθηθεί αυτή η πρακτική, η οποία  αποκλείει τις τοποθετήσεις να τις κάνει το ΠΥΣΔΕ, ο νόμος θα το περιέγραφε με συγκεκριμένο τρόπο, είτε αποκλείοντας το ΠΥΣΔΕ από αυτή τη διαδικασία, είτε αναθέτοντας αυτή τη  διαδικασία στο ΠΥΣΠΕ
Τέλος, από τις αποφάσεις των Διευθύνσεων Β/θμιας Εκπ/σης  Ανατολικής Αττικής και Αιτωλοακαρνανίας  που οι διαθέσεις εκπαιδευτικών σε σχολεία της πρωτοβάθμιας έγιναν από τα ΠΥΣΔΕ